Jorge Fauró'nun başkenti Lizbon'un İberya rüyası

Derin Gece

New member
Başkent Lizbon'un İberya rüyası. /ShutterStock



Tarih boyunca biz İspanyollar, Pireneler'in ötesinde ve göbeğimizin çevresinde olup bitenlere bakmak için o kadar çok zaman harcadık ki, Batıda ne olduğumuzu geç fark ettik. En azından 1.200 kilometrelik yol boyunca yaşamayanlarımız raia'ya Bu, İspanya ve Portekiz'i dört özerkliğe ayırıyor. Pek çok yüzyıl, pek çok kez hayranlıkla ihtişam Fransız, vernunft Fark etmeyi reddettiğimiz Alman ve İngiliz balgamı saudadeçok daha rahatlatıcı ve sakin.



Raporların, röportajların, retrospektiflerin ve bibliyografyanın birikimi 25 Nisan 1974 Karanfil Devrimi'nin 50. yıl dönümüYeni nesillerin Portekiz'in yakın tarihini öğrenmesini kolaylaştırmakla kalmıyor, nasıl yol gösterdi Geçiş ispanyadaama sonuçta komşu ülkeye karşı gösterdiğimiz haksız üstünlüğü (ahlak muhtemelen en az haklı olanıdır) ortaya çıkarıyor. İktidarı kan yoluyla ele geçirmek için değil, vatandaşlara demokrasiyi geri getirmek için bir askeri darbe düşünün.


Portekiz'e sırtınızla yaşamış olmanın hatasını düzeltmek için hiçbir zaman geç değildir. bir yandan da -ne olduğunu bilmediğim bir karmaşıklıkla- Fransızların üstünde nasıl kalabileceğimizi bulmaya çalıştık ve komşumuz Fas'la duvarlar ördük. İki tacı miras alan, onları 60 yıl boyunca bir arada tutan ve geri kalanını Flanders'da geçiren II. Philip, Pireneler'in ötesinde ne olacağı konusunda endişelenmeye başlamıştı. Sizce bu ne büyük bir fırsat başkenti Lizbon'a kurmuş, Atlantik ve Akdeniz'e hakim olmuştur.


20. yüzyılın son çeyreğinden itibaren İspanya'nın diktatörlük sonrası ekonomisini toparladığı ve ülkede sadece yurt dışından gezginler almakla kalmayıp kendimiz de turist haline geldiğimiz dönemden itibaren Champs-Élysées'nin, Big Ben'in ne kadar muhteşem olduğunu ilan etmekten yorulduk. ve New York'un tıpkı filmlerdeki gibi gökdelenlerini tekrarladık. Yavaş yavaş öyle oldu iddia edilen üstünlük suflesinin havasını söndürmekLizbon'u, Porto'yu, Sintra'yı, Algarve'yi, Cascais'i ve Estoril'i yeniden keşfettik ve bu dikey ülkenin sadece havlu almak için değil, aynı zamanda seyahat etmeye değer olduğunu anlamak paradoksal bir keşif gibi göründü. daha önce orada bulunmamanın nasıl mümkün olduğunu kendimize soralım, Galiçya'da, Zamora'da, Extremadura'da veya Huelva'da uzun zamandır bildikleri ortak özellikleri ve aşkları vatandaşlarıyla paylaşmamışlardı.



Yaklaşım bu yüzyılda şu ana kadar dikkate değer olmuştur, ancak Hala güçlendirilmesi gereken birçok kültürel bağ var.. İspanyollar dışında Nobel Saramago, biz hala Houellebecq'ten gelen son haberlere Lobo Antunes'unkinden daha fazla önem veriyoruz; Lidia Jorge'den çok Emmanuel Carrère'e; Hızlı bir cevap testinde büyük ihtimalle Amália Rodrigues'i çağdaş Avrupa müziğinin büyükleri arasında saymayı unutacağız; ya da evrensel olarak tanınan Portekizli aktrislerin ve oyuncuların isimlerini hatırlamakta zorlanıyoruz. Bunların hepsi, ortak paydaya sahip iki ülke arasında dikkat çekici ihmaller teşkil ediyor. 1.200 kilometrelik sınır Akdeniz ve Atlantik'i de sayarsak Alicante ile Porto arasındaki uçuş süresi bir buçuk saatten az. Neler yapabileceği hakkında hala pek bir şey bilmiyoruz. bize öğretin, katkıda bulunun ve o ülkeyi bize verin.


2007 yılında, halihazırda Nobel Ödülü sahibi olan ve Lanzarote'de yaşayan José Saramago, Portekiz'de ve aynı zamanda İspanya'da bir tartışmayı alevlendirdi. her iki ülkenin varsayımsal birleşmesi Iberia adı altında. Muhtemelen geç bir tartışma, çünkü Avrupa Birliği zaten haklı olarak sınırları ortadan kaldırma ve hepimizi aynı alaşımda birleştirme sorumluluğunu üstlendi. Birleşmenin gerçekleştirilemez anakronisi, İberya'nın enerji fiyatlarına uyguladığı gümrük vergisinden kaynaklanan ortak çıkarların savunulması ile bağdaşmaz değildir. Ortak ulaşım, iletişim, altyapı, ekonomik ve hatta sosyal politikalar, parti alanı dışındaki ortak eylemle bağdaşmaz. Doğa, insanın kendisine koyduğu coğrafi sınırlar hakkında ne biliyor?